obrazky/ee_logo_fb.pngobrazky/fialovy_plamen_fb.png
Slnko je dnes v znamen Blíženci (ivel:Vzduch)
tenk revo./obrazky/YingYang.gifsrdce
Dorastajca Luna je dnes v znamen Škorpión (ivel:Voda)
Dorastajca Luna je dnes v znamen Škorpión (ivel:Voda)
Merk�r (Rozum)Venu�a (City)Mars (Sila)Jupiter (Pl�ny)Saturn (Obmedzenia)Ur�n (N�pady)Nept�n (Sny)Pluto (Zmeny)
Rak (starostlivos�, ochota pom�c�)Bl�enci (zvedavos� a rados� z odovzd�vania)Ryby (intu�cia, empatia, fant�zia)Kozoroh (zodpovednos�, d�slednos�)Vodn�r (originalita, hlad po poznan�)B�k (rutina a d�vera v osved�en�)Ryby (intu�cia, empatia, fant�zia)Kozoroh (zodpovednos�, d�slednos�)
Tip: Nastav kurzor myši a počkajSpoznaj Sám Seba
 
 
 
 
http://toplist.sk/count.asp?id=1136761&logo=mc
ČlánokKľúčové slováKomentáreSúvisiace články
A-   A+


Stravou môžeme učiniť nie len z našeho tela, ale i z celého energetického kontinua lepší supravodič pre kozmickú energiu. Je pritom dôležité rozumieť a realizovať skutočné potreby výživy tela a odlíšiť ich od podráždenia vzniknutého vplyvom reklamy a telesnej otravy.
Človek je podľa anatómie a fyziológie vegetarián. Má do strán posunutú spodnú čelusť, rezáky a stoličky, alkalické sliny, dlhý, rozvetvený črevný trakt, póry v pokožke a v porovnaní s divokými zvieratami pomaly kontrahujúce svalstvo. To sú všetko jednoznačné znaky tela zameraného na rastlinnú stravu. Rovnako naša psychika nás nepredurčuje k mäsožravosti. Malé deti sa chcú so zvieratami hrať a hladiť ich, namiesto aby ich pojedali. Zabíjanie zvierat nám ľuďom nie je príjemné, a preto sa jatky schovávajú radšej za vysokými stenami. Pestovať zeleninu a ovocie je naproti tomu pre mnoho ľudí dokonca príjemným trávením času.
Zo zdravotného hľadiska je vegetariánstvo veľkou výhrou. Americké štúdie preukázali, že vegetariáni vykazujú o 90% znížené riziko infartku ako priemerný občan. Japonské výskumy preukázali, že u vegetariánok je 3,6 krát nižšie riziko rakoviny prsníka a u vegetariánov 3,8 krát nižšie riziko rakoviny prostaty. Rakovina čreva, žalúdku, ochorenia obličiek, alergie, neurodermitis a reumatické ochorenia sa u vegetariánov vyskytujú omnoho menej. U amerických žien vo veku 65 rokov bola zistená priemerná strata kostnej drene 35%, avšak u vegetariánksy žijúcich bola strata takmer o dve tretiny menšia.
Veľké množstvo bielkovín, ktorými človek zásobuje telo pojedaním mäsitej stravy, spôsobuje záťaž organizmu. Ich skutočná spotreba u človeka je relatívne malá a obvykle nepresahuje 30-40 gramov na osobu na deň. Pritom človek môže vykonávať fyzickú prácu, športovať, a dokonca sa to týka aj žien v tehotenstve a pri kojení. Mäsom, rybami a hydinou, ako základnou potravou, dosiahneme ľahko prísun bielkovín 100-140 gramov denne. Tieto prebytky vedú v organizme ku vzniku produktov látkovej výmeny. Amyloidy a mucopolysacharidy sa usadzujú v kapilárach a mimobunečných priestoroch tkanív a prispievajú ku vzniku rôznych ochorení. Usadeniny z odpadu bielkovín sú odstránené podľa poznatkov profesora Wendta až po niekoľkých mesiacoch konzumácie vegetariánskej stravy. Ak človek pri zdravej výžive vydrží aj naďalej, položí tým základy pre výborné zdravie.
Medzi významné a život podporujúce zložky vegetariánskeho jedálneho lístku patrí surová strava. Ovocie v prirodzenom stave, zelenia, klíčky, orechy a semená sô živé substancie plné životnej sily. Z čerstvého jablka môže vyrásť strom, ak ho zahrabeme do zeme, varené jablko tam zhnije.
Videné energeticky to znamená, že živá strava posiluje éterické telo a bunky - SOEFs. Teplá strava ich naopak oslabuje, pretože spotrebuje viac energie na premenu, než sama obsahuje. Zahriatim ničíme v potravinách všetky enzýmy a najdôležitejšie vitálne látky i časť vitamínov. Vznikajô pri tom cudzorodé molekuly (Maillardove molekuly), ktoré imunitný systím odstraňuje len s veľkou námahou. Zdravá strava by mala obsahovať najmenej 50% surových potravín, ktoré sú ľahko stráviteľné, oproti varenej strave. Vyšší podiel surovej stravy zvyšuje hladinu energie tela. Čistá surová strava je výborným podkladom pre vyliečenie mnohých chronických opchorení.
Surová strava vegetariána pri akomkoľvek zložení je základnou súčasťou zdravého a harmonického spôsobu života, lebo je pre telo najdôležitejšia. V praxi to znamená, že by sme v jedálnom lístku mali dávať prednosť biologicky pestovaným potravinám a vyhýbať sa obtiažne spracovateľným produktom ako je cukor, biela múka a ztužené tuky, lebo boli "okradnuté" o rovnováhu prírodných vitálnych látok.

Informácie obsiahnuté v článku nemusia vždy zodpovedať názorom a presvedčeniam autora stránky.



Pridané : 2006-08-20 14:48:49
Zdroj :
Sídlo :

Verzia pre tlač   Bookmark and Share   pošli na vybrali.sme.sk